Nu jävlar!!

Nu jävlar inget men det lät bra och dramatiskt!

En sak jag har funderat på att ta upp länge men inte gjort av olika anledningart är en sak
som jag drog upp i visserligen onyktert tillstånd men ändå så stämde det.
jo det var så här :
Jag och mina trogna vapendragare satt på en uteservering och slukade bira som törstiga
Mc-knuttar eller trötta barnvakter. jag tittade lite lurt på folket som passerade oss , mest på dessa
cyklister, jag själv cyklar sällan, väldigt sällan, är inte dne som bär upp en cyckel tur snyggt. Men
allt eftersom folk cyklade förbi mig så märkte jag en sak, en väldigt allvarlig sak. 90 % av folket
som ven förbi var utan hjälm!? hehe nej jag använder inte hjälm dom gånger jag trottsar modet och
sätter mig på en sån där dödsmaskin. Men jag borde nog göra det, finns mycke att skydda!
jag minns när mna var liten och mor sa till mig att jag inte fick ha hjälmen på när
jag lekte i klätterställningen, jag kunde tydligen "fastna" och bli strypt till döds, men jag kunde
oxå dö om jag cyklade utan hjälm, samt om jag satte en plastpåse på huvudet, då dog man på fläken
så jag är faktiskt uppfostrad att ha hjälm, och inte plastpåsar på huvdet.
men eftersom som fler folk än jag trotsar sina mammor på det sättet så är nu världen full
med hjälm lösa cyklister. Detta störde mig inte det minsta där jag satt med min kalla öl och varma cigg en sommrig dag, nej, det som störde mig var folket som löd sina föräldrars råd och hade hjälm på sig!
Varje kuse som trampade förbi oss med sin hjälm hade en sån där allvarlig "jag vet jag kan dö när som helst" min i plytet. Dom hade alla båda händerna på styret (som man ska) och en bestämd blick rakt fram, folk som inte hade hjälm åkte fort förbi oss medans dom hade bla sina händer i fickorna (och inte på styret) även så pratde ett flertal i telefån, och andra var snälla och hade en kompis på pakethållaren. vissa höll i en cigg och jag såg tre som såg ut att smsa. Men icke dom med hjälm, nej nej.. dom var alla medvetna om att döden kan komma när som helst och såg alla ut som misshandlade hamstrar, ihopbitna och koncentrerade.  Jag drog upp det för mina vänne roch alla höll med, folk med hjälm ser mer allvarliga ut på sina cyklar, dom njuter inte lika myciket av vinden i håret och småkryp i ansiktet som de andra utan hjälm.   Men måste dom se så allvarliga ut?  Man kanske skulle gömma sig i en buske och när en person som har hjälm cyklar förbi så hoppar man fram och skriker "HAR DU HJÄLM PÅ DIG DIN TÖNT!!" och puttar ner dom från cyckel. sen filma det och lägga upp det bland allt annat strunt på youtube.
Eller ska man helt enkelt hejja på dom, och lixom visa dom sitt stöd i hjälmbärandet? klappa dom på ryggen och bjuda på blåbärsoppa? Eller ska vi helt enkelt sitta där på en uteservering när solen skiner med en kall öl och en varm cigg och bara låta folk göra som dom vill utan att lägga i sig alls ?

Jag har träningsvärk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0