verkligen verkligen inte



En trött liten tobbe lyfte sitt huvud kl halv 2 idag och
insåg att han verkligen är trött, verkligen verkligen trött..
Gårdagen var bra på många sätt. Hämtade mitt truck kort,
känns lite mer vuxet i min plånbok nu, sen fika och sen systemet
där man handlade lite öl, för fest, sen mm baren, sen satin..
mycke trevligt och mycke full blev man. undrar om alkohol igentligen
bara är till för sånna som ahr råd att supa bort sina hjärnsceller?

något nytt? yes som vanligt till jul så håller jag mig så långt borta
från julesaker som jag bara kan. gillar inte jul stressen, allt trams
i fönster och alla som ska handla klappar till folk. jag vill bara gömma
mig när julen närmar sig. kanske för att julen är ingen rolig tid.. många
säger att det är mys men mysigt kan jag ha året om, ifall det ska vara på
det viset. men jag håller mig till mina traditioner. en som jag har är att
jag varje år skaffar mig en choklad kalender, ni vet sån där med små choklad
bitar som smakar tyskt. Detta år fick jag ett omen! dömma om min förvåning när
jag den första december öppnar den lilla lyckan med en "1a" på och ser på
den lilla lyckans baksida att det föreställer en liten julklapp, för en rutinerad
chokladkalenders användare så vet man då att den lilla biten av gott som finns
bakom luckan ska föreställa en liten julklapp, men icke! tji choklad med julklapp
nej istället var det en jävla gran. chokad och lite besviken så åt jag biten och
hoppades att på att den andra december inte skulle medföra samma misär.
men jo, den andra december så visar den lilla bilden ett hjärta men istället
så var det en tomte jävel på choklad biten. detta har nu pågått i 6 dagar och jag
börjar nu inse att hela kalendern är åt helvete! detta tar jag som ett omen att denna
Jul inte är värd att ens kolla på. jag ska skriva runt till regeringen att ställa in
årets jul. lika bra det. orkar inte

På annat så har jag nu nått den femte säsongen av 90 tals komedi serien
"mad about you" som så fint på svenska hette "galen i dig", en serie om ett
gift par i New York som råkar ut för lite lustigheter. och man sitter mest och
flinar över hur söta dom är och hur avis man är att man själv inte hittat den
mysigheten som de två delar. Skulle inte va fel nu när det börjar bli kallt att
ha någon att värma sig med. Men nee, jag håller mer på min idé att kanske
fråga staten vår om vi kan införa ide, att människan 3 månader varje år går
i ide och sover , så dom slipper 3 månader. tex vinter månaderna där julen
befinner sig i. Vintern kommer itne bara med påhitt som Jul, nej nej. lite roligt
så har dom även fixat så min födelsedag ramlar in den första januari, skönt
att börja året och bli påmind om att man är närmare döden och benskörheten.
nej fy för vintern. fy för allt just nu.

Blev så sugen här om dagen på sprite.. så sugen.. tog bilen åkte till statoil
köpte mig en sprite 33 cl, åkte hem igen. drack den och var nästan helt nöjd
ett tag. skumt hur sånna där små saker kan få en att må så himla mycke bättre
ibland. bra man kan få sig själv att må bra utan större görningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0