Nu har det hänt!!



Nu har det äntligen hänt mig!
något som många av mina vänner och familjemedlemmar råkat utför ett antal gånger
något som troligtvis händer dom flest, mensom  vanligt tänker man
nej sånt händer andra, inte mig inte.. men tji fick jag
för idag kl 12.40 när jag gick över till den lilla affären men den söta gubben mitt emot jobbet
för att köpa en Fanta så hände det..
Jag tog fantan som vanligt, gick med bestämmda och snälla steg mot kassan
- Åtta krrroonääär tack (han som jobbar har en väldigt stark närkiska i munnen)
- här har du! Hej då! sa jag glatt och skuttade iväg tillbaka till jobbet
När jag väl kom in och satte mig på min stol så tog jag fram läskeblasken jag köpt
öpnnade den och drack en svalkande klunk, då hände det.
Det var något kosntigt.. det var något skumt med smaken
jag tittade på burken i min hand och såg till min fasa jag köpt Fanta-Mango!!!!!
Jag började nästan darra på läppen
Jag som var så sugen på vanlig fanta med apelsin smak, men icke! jag tog fel i min hast
för att Fanta tillverkarna har gjort alla burkar identiska för ett otränat och stressat öga!
Var det äckligt? nej, det var helt okey men inte i närheten av vanlig fanta
sån jag växt upp med, sån jag har vant mig vid
kanske är konservativ och bakåtsrävig
men jag gillar det jag har fått smak för och provar ogärna andra saker
specielt inte om jag måste betala för det först
så nu sitter jag här med min Mangoläsk och bestämmer mig för att alltid i framtiden kolla noga på
det jag köper, för jag tänker inte göra om samma misstag igen.,

Tack bilpuddingen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0