Så det så..

Nu kan jag inte va tyst längre
varje gång man säger det så får man stora ögon,
som att jag nyss strypt 5 hamstrar och kastat dom på folk
Jag har aldrig förstått idén.. det är varken gott eller trivsamt att äta
Ändå så verkar 97% av allt folk va galna i det
jag trodde det bara var tyskar och barn som gillade det. men det är tydligen stort
Och nu när sommaren har tagit fram värmen så är det oxå ny tid för detta påhitt
jag talar så klart om "njutningsmedlet" GLASS!!
usch och tvi!
Jag har så länge jag kan minnas varit oförtjust i just glass, specielt Isglass
och de tär inget jag skämmer bort mig med när man sitter i parken och "glassar" i solen
Nej då tar jag hellre en kall dryck eller en cigg tack
men jag förstår inte, hur många som än försökt förklara, så ser jag inte tjusningen i just Glass
och att Hem Glass bilen har tidernas tråkigaste mellodi som dom vägrar förnya eller remixa
gör inte saken bättre. Glass är kallt och dumt.
När jag var liten och var på kalas eller hos kompisar så vilel jämt de "vuxna" bjuda på glass
och varje gång jag tackade nej så fick man stora ögon på sig och ett "Va?! Du skämtar?!"
Nej jag skätmar inte, glass är för mig som Navel- Ludd : Inget jag helst har.
Men om folk som tycker om glass äter det har jag inget problem med
Men sluta sätt upp glassen på en pedistal , för så gott är det inte, och om ni träffar folk
som inte gillar det så säg för guds skull inte "du skämtar" för tro mig
det finns grymt bättre skämt än att säga man inte gillar glass.

Kommer ni ihåg när man var liten, och man åt glass/godis eller specielt tårta
och man verkligen frossade och mulade in så mycke man kunde i gapet
kommer ni ihåg hur nedlåtande vuxna var mot en
Jag minns flera gånger som jag fått frågan, och jag har sett det flera gånger nu på "äldre" dar
Jag pratar nu om uttrycket "Det där är väl inge gott?"
va faaaaaaan...  Vad är det med folk som försöker vara roliga och sätta sig högt över huvudet på små barn när
dom äter godsaker.  Tror dom att barnen vräker i sig skiten för att se sunda ut? eller för att dom inte får mat hemma så dom passar på att äta massa när dom får chansen som hungriga tvättbjörnar?
Eller kan det vara så lätt som förklaringen att de äldre bara retas på detta nedlåtande och respektlösa sätt
Sluta upp med det ni som gör det! och ser ni folk som gör så, så hytta argt med fingret
Jag vill minnas en solig dag för flera år sen på dagis när jag satt ute och åt på en tårtbit
då helt plötligt från ingenstans kom en fröken och sa de väl valda orden
"det där är väl inge gott? hehehe"
jag slutade äta för några sekunder och titta på henne som om hon nyss gjort på sig eller nått
jag visste inte vad jag skulle säga. jag visste ju att hon inte var allvarlig och om det var
ett försök på att skojja till det ho nsa med den ironiska rösten och det falska skrattet hade hon
verkligen misslyckats.
"kan hända.." sa jag, ovänligt men bestämt. sen återgick jag till tårtbits ätandet
och hon vaggade i väg med sin stora kropp
död åt henne..
kankse är att ta i men det skiter jag högaktningsfullt i

så att samman fatta dagens tankar
1. jag gillar inte glass men har inget emot folk som gör det
2. Apor är sötast när dom är små
3. Sluta säg : "Det där är väl inge gott" till barn! säg det till alkisar som sitter i parken o super istället
4. Jag fick tårta på dagis
5. Jag är trött

Tack o hej Trevlig första paj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0