Dom små sakerna!!



Nej jag är nog inte en ond person, jag är nog som
vem som helst. bara det att jag orkar inte gå runt och
grina mot folk, jag ler. kanske ett läskigt leende.. folk
brukar ofta säga till mig att jag ser väldigt sur ut, jag ser
väldigt arg och nästan förbannad ut. detta är då mitt ansikte
i neutral läge, jag har tydligen en min som ser arg ut. vissa
har andra ansikts uttryck och vissa har sånt som jag. hur många
gånger har man inte fått höra "Du ser alltid ut so mdu ska slå någon
när du får runt på stan"

jag ser arg ut för de tär tydligen mitt utseende. jag är kanske en arg
person, arg och ledsen lite krake som gömmer mig bakom ett hårt
yttre? eller så är jag bara som jag är. Hur dumt skulle det inte se ut
om jag gick runt och loig som ett fån när jag går runt på stan, eller
sitter på en buss? Skulle ni själva se folk som sitter och ler för sig
själva skulle ni nog också bli irreterade. För folk har inget att le åt. så
enkelt är det. För detta är ingen cirkus, detta är våra liv och det finns
glädje och det finns sorg i den skitkaka som kallas vårt samhälle. alla
gråter nån gång, alla blir sårade och ja sånt skit ni hör på radio. hur många
låtar har det inte gjorts om brusten kärlek och ensamhet. Men vi föder i
denna misär, det är roligare att se ett par bårka på stan än ett par som
sitter på bussen elle rpå ett fik och grovhånglar. Det ger oss en bekväm känsla
att folk far illa, små saker.. som att förlora ett jobb, kanske fått en finne när
nån ska på dejt, kanske halkar när det är halt. Vi vill se folk slå sig, vi vill
folk ska ha samma problem med livet som vi själva har. Vi vill folk ska stå
i en kö och sen inte ha råd att köpa det dom köat för i 30 minuter. vi vill att
när våra kompisar är bortresta att det ska regna. Kanske för det är dåligt
som vi kan gotta oss i att inte bara vi mår dåligt. Vi vill se andras barn slå
sig. Ser jag en kille på skateboard så önskar jag inget hellre än att han rammlar
och slår sig. gärna grovt. ÄR jag ond för det? nej! alla tänker så nån gång. vi
vill hämnas, vi vill spy galla över saker vi inte gillar. vi vill sitta och tycka synd om oss!
För om inte vi tycker synd om oss när vi blivit bedragna eller avskedade ,vem ska då
gör det?! staten? dom gula tomtarna på månen? eller pysslingen som heter adolf
som har bosatt sig under din säng?, nej! Man vill gotta sig i andras olycka, för vi
vet att andra gottar sig i våran. Vi vill se våra ex må dåligt tills vi själva mår bra. vi
vill att våra kompisar bara ska ha lyckliga förhållanden när vi själva har det. vi önskar
att om vi är sjuka en fredag och vi inte kan gå på festen så hoppas vi från våra hjärtan
att festen vi missar suger get! stämmingen nu när jag skriver är upptrappad., kan vara
för jag har på The Animals gamla hit "the house of the rising sun". känns nästan
som jag borde gå på en lång och öde väg mitt i natten, plus att det ska regna..
Men nej, jag sitter här och skriver av mig, om hur mycke jag igentligen stör mig
på allt, allt som rör sig omkring mig. kan bli en hel bok om jag itne ser upp.. men
jag tänker lägga ner mer energi i att gå ut och röka. lyssna mer på musik som gör
att hjärtat slår till en på käften och ensamheten gör en bra som vän.
MEn jag tänker lämna er med lite visdoms ord..
1. Det är alltid den andra i ett förhållande det är fel på. så nästa gång man dumpar
någon så säg "Det är dig det är fel på, och det är ett udner du inte märker det själv"
2. Dina husdjur är sötast
3. Tiden då cigaretterna kostade 25 kr paketet är borta, acceptera det
4. När du äter på resturang, ät det du beställer, fråga inte om du får smaka
på det andra har beställt, det är DERAS MAT!
5. Ta på er byxorna ett ben åt gången, lek inte hjälte i sånna sittser
6. Det ända som är dummare än att börja röka är att sluta
7. Musik och film VAR bättre förut, för då fanns något som hette "ny skapande"
8. DJs är INTE musiker! dom gör något du kan göra hemma vilket är att bestämma
musik som ska spelas, prova själva inte svårt.
9. The Dakr Knight ÄR den bästa superhjälte filmen, och han är itne ens en superhjälte.
10. Tar ni med små barn och stor handlar på affärer, låt INTE  dom packa upp på bandet
och låt INTE dom betala, dom kommer få chansen till sånt när dom är gamla. folk
bakom er hatar er mer än Hitler vid sånna stunder
11. Är man på bio så ska man se filmen, man sitter inte och hånglar, vill ni ha ett mörkt
ställe att göra det så gräv en djup grop i skogen och sätt er där!
12. Plupp det blåhåriga lilla trollet som hjälper djur var ett pervo!
13. Försök ta tillbaka gamla fraser och uttryck, dom nya internet uttrycken är som canser
för öronen. Folk som verkligen säger "LOL" eller "ASAP" borde få huvudet undersökt.
14. Sitter ni på en buss, tåg , spårvagn så lovar jag er. ingen , absolut ingen runt
om er än nyfikna på vad som händer i ditt liv, så ni behöver itne prata såååå högt i eran
mobiltelefon!
15. Sluta lägg pengar på att forska runt om i rymden! lägg ner alla dom miljoner/miljarder
som läggs ner på rymd forskning på att ta hand om planeten vi vet behöver hjälp!!
16. Håll koll på era ungar, låt dom inte löpa amok!
17. Sup hårt, rök hur mycke och vad ni vill, knulla runt för om fem timmar så är ändå
allt kört för er!!
18. Dina singel vänner vill inte höra hur mycke du och din partner har myst och vilka
fäger på gardiner ni valt!!
19. Säg fan aldrig att Coca Cola Och Pepsi är samma sak!! för om det var samma sak
så skulle dom heta samma sak!!!!
20 Och sisst men inte minst DET ÄR ALDRIG FÖRSENT ATT GE UPP!!!

TACK OCH GODNATT era disktrasor till människor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0