En dröm eller så



I helgen lördag till söndag så drömde jag en hemsk dröm.
Det hela utspelade sig i samma miljö som Eminem filmen
8 mile utspelar sig i. jag var i en underground rap battle club.
och det var snart min tur att rappa. Publiken var väldigt högljudda
och alla skrek & hurrade. Jag skulle battla mot en rätt mesig kille.
Han började slänga ur sig rätt klena saker mot mig och han fick
inte med sig publiken på rätt sätt, jag stod och kollade på honom
nästan små log och i mitt huvud tänkte jag fort ut massa bra , roliga
och "tuffa" saker att säga till honom, mina rim ord var bra och orginella
så jag var inte det minsta orolig för vem som skulle vinna. Efter tiden var
slut och han fick ut sig sin sissta förolämpning så var det nu min tur
jag var redo, jag var på G, jag var.. helt borta. jag kom på just när musiken
startade att jag tänkt ut alla mina rim och fraser på svenska, och hela
battlen var på engelska!! jag greps av panik och fick inte ut ett ord!
Vaknade med ett ryck.. och det var hemskt.. var nära på att väcka Tanja
bara för att få sympati över min dröm. Men jag försökte lägga mig till rätta
och sova igen.. kanske drömma en dröm där jag inte blandar ihop språk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0