så kul!!



Det är så jävla roligt att träffa nya människor. trevliga människor.
och om dom inte är jobbiga att titta på så är inte det något negativt
med det inte. nej tvärtom, detta gör man gärna pratar lite längre,
kanske till o med tar en extra kopp kaffe. Och just det. jag har
äntligen tagit truckkort. jippi. det gick bra och det blev mycke mycke
MYCKE !! billigare än vad jag ränkade med. summan blev "0.00. kr"
inte så farligt om ni frågar mig. slänger gärna ut NADA på ett truck
kort. även om jag nu inte ska köra truck livet ut så ser det fint ut på mitt
CV och i min plånbok.  Nu är frågan, vad för kort vill jag ta här näst..
funderar kankse på lastbilskort? eller varför inte skepparkort ? kanske
jag vill ta traktor kort, eller MC kort. fiskekort? nått iafall. men får väl ta
ett kort med telefonen på en fågel eller nått så får det räcka för i år.
Nu vill jag bara sitta på månen och äta vanilj.. kräm.. med paj! mm
var nu väldigt länge sen jag åt paj och nu saknar jag paj..

En rolig sak med vissa människor är hur pass korta dom kan vara
i både tal och skrift. svar som ändast är "ja" eller "nej" passar sig
inte riktigt hos mig. Vill ha mer. själv är jag en person som har ovanan
att kanske snacka fööör mycket, och nästan lite föör intensivt. vad vet jag.
Men får höra många gånger att jag pratar otroligt mycke. så hur blir detta
då när man är i ett rum eller på en fika med någon som ändast kan tre ord
"ja" "nej" eller "kanske/ vet inte" , det blir som ett tåg blir stoppad av en
väldigt stark kanin. jag blir inte mer tyst av att personen som jag samtalar
med är tyst och svår o få till att utväckla sina svar, nej jag blir om möjligt
MER pratig och nästan glömmer bort att jag pratar med någon annan.
Detta kanske är av nervositet , eller så kanske jag bara tröttnar på tystnaden.
vad vet jag..  Men personer som snackar och tjafsar tillbaka är underbart,
det är i dagens läge med msn, hotmail, sms and stuff väldigt svårt att
hålla en längre konversation. Mycke samtal går mest ut på följande
1. nån säger något . tex
"Kallt idag"
2. Nån håller med (folk som inte håller med är oftast lite för trötta för att säga
emot när någon säger något banalt)
"ja verkligen"
3. Den som nyss gjorde påståendet håller med sig själv igen.
"yes yes"

Det finns väldigt mycke att prata om men få som verkligen utmanar dom små
ämnerna. jag sitter inte och snackar om världspolitik eller lågkonjekturen när
jag fikar. jag vill snacka om intressanta saker. som vad heter dom små plast
sakerna som sitter på skosnöret eller hur länge kan man leva på glädje och
jordgubbar! Om man äter fisk i badkaret, smakar det bättre då?? roligare saker,
saker vi alla går runt och tänker på.

Idag var det halt på vägarna och jag ville bara ha vår kära runda svettbulle i himlen
och den kom framåt lunch. mycke skönt! tack för den lilla sol dagen bjöd på.

Nu blir det att fundera om Pajbak kan vara något för denne krigare.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hmmm...hur ser en pajbak ut? Är den din eller min?

2008-11-21 @ 07:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0