Tomat soppa och snabbmakaroner



Lagom är bäst brukar folk säge, även fast ordet lagom inte
finns nån annanstans? så vad betyder det? att svenskar gillar
saker och ting på ett sätt som ingen annan förstår?

Japp, jag börjar bli frisk och det känns skönt. andra saker i livet
just nu känns lite ledsamt och mindre bra. men livet är som en
köttig kula och inte mycke att göra åt saken.

Idag tänker jag klaga på folk som ställer frågor i uttalanden, alltså
folk som bakar in gömda frågor i saker dom säger istället för att
fråga rakt ut. tex
två personer planerar att festa till på kvällen och den ena säger till
den andra:
- Ska vi ut ikväll?
- Ja det skulle va trevligt
- Du, ska du till systemet sen?
- Yes det ska jag, ska du dit?
- Vet inte om jag hinner har så mycke att göra idag
(nej jag skiter i det, kan du handla åt mig så länge?)
- okej, ja jag kan väl handla åt dig oxå, vad ska du ha?

Folk är tarvliga på detta sätt, man kan väl lika gärna fråga rakt ut?
eller dör en alg i skogen varje gång man är uppriktig och frågar något.
vi alla vet ju vad ni vill, och tänk om ni lindar in frågar dåligt så vi inte
förstår, då är det nästan som ni tror vi ingorerar frågan som aldrig ställdes.
sjukt! eller om man har tråkigt så kan ett samtal se ut så här:
- hej vad gör du?
- inget, vad gör du?
- inget, har jätte tråkigt, vill hitta på något
( jag har ingen annan att ringa förutom dig, snälla håll mig sällskap)

Det är okristet att göra så! eller ja. det rä dumt iafall, men vi vet ju hur ärligheten
kan svida ibland och att låta nån annan fråga en fråga åt dig är nog så mycke
skönare. Tex :
- Hej hur är det?
- Inge vidare, måste flytta men har så mycke att bära och jag måste
vara ifrån lägenheten på måndag.. <- <-  <- <- <-
DET PERSONEN VILL HÖRA ÄR:
- okej, behöver du hjälp?

så genom att bara gnälla till det hela så fick person A person B att "frivilligt" ställa
upp att hjälpa till. jag förösker undvika "dålda frågor" i mitt vardagliga liv, kanske
rent av spelar dum. vill man fråga något så gör man det, rakt ut. Det är rent av
oansvarigt att leka med människor p ådet sättet och "hinta" om saker istället för
att fråga rakt ut. och jag märker ju mer jag skriver detta inlägg att jag säkert
överdriver som satan, men det skiter jag högaktningsfullt i.

dagens fråga:
Är det verkligen värt att äta saker som man vet fastnar mellan tänderna?
är verkligen den lilla stunden av oraltintagande föda värt dessa minuter -
timmar som man måste gå runt och antingen suga som fan för att få bort
skiten mellan tänderna, eller så petar man, antingen emd fingrarna eller
med redskap, eller alternativ 3, man går runt och gör skumma ansikts
ryckningar med munnen och på detta sätt tro man får bort det, vet inte hur
men jag tror man intalar sig själv att man lixom kan knuffa bort maten som
etsat sig fast mellan gaddarna med hjälp av läppen eller andra tänder..
vilket fall så der alla alternativ roliga ut och för dom som inte går runt med
tandtråd i fickan kan detta ble rent av genant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0