En ny dag, nya tag!


Lite först om filmen jag lyckades se på igår
Yes gott folk det var Nya Indiana Jones filmen
Den var ju mindre bra jippi

Recention:
Indiana Jones And the kingdom of the Crystal skull
Bara namnet säger att nu blir det att koncentrera sig om man
ska orka hänga med. vilket jag gör. lite för lätt. missförstå mig
rätt, jag gilalr dom tre första filmerna (i synnerhet dom två första)
men det här var verkligen dåligt. Harrison Ford gör åter igen sin triumf
roll som indiana jones, och här får han hjälp av en rad sega och klena
karaktärer för att få tag i "kristall skallen", själva berättandet är helt okj
även fast man ser att spielbeg inte verkat lika angagerad i detta
projekt som i dom tidigare filmerna. Special effekterna känns gammla
och håller verkligen inte måttet med dagens teknik. det hela känns väldigt
fumligt och att sätta en väridg och bra skådespelerska som Cate Blanchette
i en roll som rysk militär kvinna gör det hela att man nästan mår lite illa
när hon bryter på väldigt krystad engelska med rysk brytning. Vi har även
nya stor lirare Shia Labeouf , som genom sitt genombrott med transformers filmen
får vara med lite här och var i hollywood nu, här gör han en godkänd rolltolkning
men mer än så finns inte i filmen. Harrison ser trött ut och glimten i ögat
som Indiana Jones har slocknat för länge sen. Precis som dom andra filmerna
som kommit ut senaste åren med gammla action hjältar i nya filmer (Die Hard, Rocky
o rambo) är detta en stor besvikelse. Biljakten i djungeln får mig direkt att tänka
på Peter Jacksons Scen i King Kong när folk flyr från skenadne dinosaurer.
och även där blev jag inte imponerad. Finns mycke fel och brister i manuset
samt att slutet är ett stort antiklimax , enligt mig så är detta inget man ska
slänga bort sin tid på, utan se om dom tre första filmerna istället för att se den
här och bespara er att lsänga bort 2 timmar av ert liv som ni inte får tillbaka
Denna film var den klenaste av dom nya "action combackerna) och förtjänar inte
mer än :
2/5   = Knappt godkänd



Annat på senaste så var jag och fikade igår
massa trevligt och roligt , kul att träffa nya
personer ibland. fikat rörde sig från supreme
när dom stängt, och över till melkers
sen blev det alkohol i bilden och det var väldigt
fin fint. Ikväll blir det mer alkohol och hoppas
på att kvällen ska kunna vara minst lika rolig
som gårdagens var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0