"Gevalia - När du får oväntat besök"



Ja nu måste jag skriva av mig lite om saker jag stör mig på
Idag så är "gevalia" mitt offer, själv kaffet går an, dock inte mitt
första hands val och jag skulle inte köpa det i affären men om
jag blir bjuden så kan det slinka ner. Nej det hela handlar om
gevalias reklamer, ofta är dom lite skrivade med att någon
kuse eller bäna råkar "ramla" in hos nån annan sen blir det kväll
och sen ett skratt, avslutas med "när du får oväntat besök"
hehe hoho haha, jo vi fattar. dom här sorts reklamerna har
funnits större delen av min uppväxt, minns till o med att tv4
hade en tväling där man skulle rösta fram den bästa reklamen
som innehöl ett "lustigt" möte. kommer ej ihå vem som vann
Senaste reklamen jag sett är när en man rammlar ner från en
hellekopter ner i en pool där det så klart står en tjej som blir överaskad
men så klart glad. tur för honom det inte var en hells angels medlem
som hade sin pool där. du kanske man skulle ändra det hela till
"hagelgevär - när du får oväntat besök"
själva reklamen är helt okej, även fast konceptet blivit uttjatat.
nej det jag ahr stört mig på som in i jotan är att kvälls scenen
när man bara ser "huset" eller vart dom nu är, så hör man detta:
först: ett ljud som bara kan tolkas som en sked som rör om i en
kaffe mugg
sen : världens falskaste skratt
slut
nu till frågan, vad är så jävla roligt?
Säger killen något som är kul, men först blir det en pinsam tystnad
innan tjejen förstår vad han menar och sen att hon inte tycker det
är kul ,så hon ger ifrån sig ett till gjort ljud som kan tolkas som skratt?
eller har ingen sagt något alls på ett tag och kvinnan är galen så helt
plötsligt så skrattar hon?
eller säger hon något, tar en paus , rör om i sitt kaffe sen skrattar åt
sig själv utan att ha berättat det roliga för killen?
eller har han gått hem och hon sitter själv och dricker kaffe och skrattar
åt något på tv?
eller gör han en rolig min som inte hörs utanför huset, så allt man hör är
när nån rör om sitt kaffe och sen skrattet som är en respons på minen?

jag har tänkt och tänkt och jag kommer inte fram till något som kan va så kul
att man först hör en sked i en kaffe mugg.
sen att skrattet är lika falskt och störande som en sko utan sula gör itne saken
bättre precis.


oo vad skönt att få ut det hela. nu mår jag bättre igen

Kommentarer
Postat av: Pelle

Nu trillar han inte ner från helekoptern, utan råkar komma med när helekoptern hämtar vatten i sjön....

2008-10-10 @ 00:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0