Men för i helvete!


Idag blev det fika och det var skönt att få
gnälla och klaga av sig lite om allt som
händer runt om en.

Så varöfr ska allt lukta tonfisk? det är inte så det ska vara
och nej du är inte snygg du ser säkert jätte bra ut en mörk
kväll och på 200 meters avstånd. kul för dig
Sverige är ett coolt land för vi är rädda för allt som händer runt
om oss, springer någon till bussen tror folk att när han väl får
tag i bussen så slår han ihjäl bussen
om någon frågar vad klockan är så tror vi att dom frågar
"vet du vad klockan är för kl 3 tänker jag nypa dig i näsan!"
I andra länder brukar man bli illa till mods när någon snackar för
sig själv på bussen, men här i sverige blir vi livrädda när någon
snackar med oss på bussen! vi känner inte varandra och jag vill
inte skaffa vänne rpå bussen, jag skaffar dom hellre när jag är i
mitt sinnesfulla bruk och kan hantera dom känslor som kommer
med nya kontakter, så låt oss ses när jag är piss full istället!
jag köpte en gång ett fiskespö på fyllan, fick aldrig användning för det
är inte den fiskare som jag trodde jag var.
Varför glor folk? klart dom är avis på att jag har en tröja och som saknar
en eller två ögonfransar, men sluta glo, dom är mina och ni får dom inte!
Nej, en påtår gratis gör inte att ditt café går under, och om det gör det
så är det fel på kaffet! jag gillar inte filmer med julia roberts, hon kan göra
en cirkus grå genom bara att hålla i en biljett till showen!
Jag är trött på alla människor som väntar på bussen men ser ut som att
dom inte gör det.. VI VET NI SKA MED BUSSEN! sluta se ut som ni när som helst
ska slänga av er jackan och flyga iväg och bekämpa brott!
Jag är trött på att folk som inte har vett att sporta kan sitta och klaga på dom
som faktiskt gör det och har det som yrke,  dom ända som igentligen borde
få klaga på fotbollen när det är VM match är folk i rullstol, dom kan inte försöka
göra det bättre, så därför får dom klaga. Gubbar sitter med öl magar och skäller på
tvn med chips smulor sprutande ur deras munnar, gört bättre själv. eller ännu bättre
stäng av tvn, gå till närmaste snabbköp, töm ut deras glass kyl på all glass och lägg
er där sen och tänk på små fiskar!!
Sport.. varför? hej jag är en kille som gillar att svettas i grupp med andra män! ?
jag får miljoner saker för att sparka på bollar, att slå på bollar att kasta bollar?!
hjälplösa små bollar...
är det bra förebilder? jag vill ha det alla andra vill ha, jag snor din boll. du får inte den
det är min boll nu, vad gör jag när jag väl fått bollen och sprungit i väg med den.. jag
sparkar i väg den!? som små barn! när jag väl fått den vill jag inte ha den.
Har du en jacka som du köpt för 100000 kr , du var tvungen att sälja alla din cd skivor
och nått av dina ungar för att ha råd med den.. haaa pååå dig den!! gå inte runt med den
slängd över axeln? du kan visa hur fina kläder du har under jackan nån annan dag kanske?
Nej jag får ont i mina tår av alla människor som har kläder som dom slänger över axeln
det ser itne tuft ut, det ser mer ut som:
 "hej jag tog med mig för mycke idag, jag kan itne planera mitt liv!"

Måste
dricka
mer
kaffe!

och visst är det jobbigt med folk som pratar i handsfree?
prata på nu, men snälla lägg ner era händer, och sluta le
personen ser inte ditt falska leende och ser antagligen inte
dina arm rörelser om ni inte har videosamtal.
varje dag jag sitter på bussen önskar jag att jag var en superhjälte
som kunde bli osynlig..  om jag var en superhjälte skulle jag nog supa
mer än vad jag redan gör.. ska man slåss mot lermonster och galna
vetenskapsmän som vill ta över världen genom att få alla att lyssna
på Takida så behöver man nog en flaska tequila till hands..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0