något sånt ja


Ni vet när ni gått runt en hel dag oc haft något mellan tänderna
Eller när ni är bland folk och underkläderna behövs rättas till
När ni är på en föreläsning och kan inte hålla er för skratt
man känner sig väldigt maktlös. jag vill inte få något i ögat
när jag ska fika med en vän. kan inte koncentrera mig på något
förutom den skit som hittat mitt öga. Jag vill inte få ont i huvudet
när jag ska gå på bio, svårt att njuta av filmen när man har spräng
värk i skallen.
I går var det fika. trevligt! sen serie maraton, massa nya avsnitt av
mina favorit serier (som fortfarande görs).
och sen en natt full med samtal. Bra snack
och det känns skönt att kunna prata med någon.

Vad vill jag nu då?
Se världen bästa film och dricka kall coca cola med en skiva lime i.
gärna en isbit eller två får hoppa ner i glaset mitt
Vad vill jag inte?
Att när jag tex köpt en dricka på pressbryon och går utan för dörren
så..så.. så kommer en stor hök och tar mig!!
paff jag skulle bli

Igår när jag satt på bussen upp på stan så märkte jag av en unge
och denna lilla människa kollade på mig. snoriga unge.. psykade
nästan mig och det är i sinna tillfällen jag önskar att jag kunde få
folk att självantändas genom att bara stirra på dom. Ungen hette
Robin hörde jag av med min fladdermus hörsel och jag tänkte för
mig själv:
"jag hoppas lilla Robin växer upp och förblir oskuld, mot sin vilja.
 Jag hoppas lilla Robin förlorar tre fingrar mot frostskador
 Jag hoppas lilla Robin råkar somna innan tolv slaget varje nyår
 resten av sitt liv!
 Jag hoppas lilla Robin aldrig finner kärlek, gemenskap eller
 samhörighet med något levande så länge han lever"


Inte för jag var arg på ungen eller så, men man glor inte på folk
när man är på en buss, vi är faktiskt i sverige, blicken ska va rakt
fram och man ska vara tyst som i graven. svenska bussar ska
likna fängelsetransporter. då blir svenskarna glada.
En gång på bussen gjorde jag något jag inte brukar när en unge
stirrade på mig. jag gav ungen ,vänligt men bestämt, fingret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0