Ode till en omgivning


Kära omgivning du är allt bra bitter och lömsk
skulle skriva någe mer, men har visst blivit  glömsk
skirkande tanter och arga gubbar
alla mina grannar ser ut som stubbar
långsamma bussar och högljud trafik
dumma små emos med dålig musik
Äckliga fjortisar med för mycket smink
jag gillar verkligen inte nya låten med Pink
Kramgoa pussande par och fallande löv
nån skrek i mitt öra och jag tror jag blev döv
Snuskigaa komentarer från bordet brevid
Orka att stressa, sover hellre bort en lång tid
Fula jävla småglin som går hand i hand och på rad
Tjocka tjejer som sitter och äter chocklad
På bänken sitter en unge och petar i snoken
En fiskare äter nog inte fisken direkt ifrån kroken
Kalla långa nätter och utdragna dagar
hålla sig i skinet och följ alla lagar
Hoppas ni är nöjda och att ni blir fattiga snart
Och om ni vill se ett tv program att ni ej få se klart
Jag önskar er oro och att radion spelar samma skit
Jag hoppas ni snubblar och ramlar omkull en liten bit
Jag vill ni ska må dåligt och få navel ludd i massor
om alla skulle heta Lars så hade vi haft många Larssor
jag vill er mat ska smaka urk och er bil ska gå sönder
att ni gör bort er i kyrkan och att ni alla förblir bönder
Vill ni ska tappa bort era nycklar och trampa på en spik
Om man får en krona av alla i världen blir man nog rätt rik
Jag vill spotta i era glas och slänga bort era skor
Man måste allt ta i om man ska ut och välta kor
Jag vill klaga och gnälla på allt som ni gör
Jag vill ni alla ska ångra er precis innan ni dör
jag önskar ni alla får panikångest och nageltrång
Jag vill att nån gör en film om er eller iafall en elak liten sång
Jag vill att folk ska kasta sopor på er när ni går runt på stan
ni vet att ni luktar illa och ni har fula barn
Jag önskar så mycke att ni alla fick öronvax
jag hoppas alla ni känner springer runt med en sax
Ni är lika roliga som en blöt gammal kamel
och så fort ni ska säga något så blir det jämt fel
Jag vill era husdjur ska slänga sig i en å
jag hatar verkligen söndagarnas tv tablå
Jag vill ni ska slå er och folk står runt om er och hurrar
jag vill ni ska klämma era fingrar i många dörrar
Jag vill ni ska frysa era könsorgan av er
och jag hoppas jag hoppas ni inte blir fler
så alla borde hålla käften och lägga ett ägg
om man slänger massa klet i en kastrull kan du kalla det klägg
och nästa gång ni alla ska klippa era naglar
så hoppas jag ni slinter och klipper era magar
och jag hoppas ni får elaka och dumma brev på posten
Jag hoppas ni blir trötta ,feta och slarvar med kosten
Ni är snåla, dumma och ni är bara i vägen
Ni borde ha vätt att hålla er hemma i alla lägen
Jag hoppas ni rammlar ner för en backe som är brant
Jag vill någon ska kicka er i skrevet konstant
Du är nedrig, taskig, du narras din lilla lort
tro fan inte att du av mig ska få någe julekort

/ tack

Kommentarer
Postat av: Faster Aster

asså...du e ba så underbar!!! När kommer du att ge ut en bok? Jag önskar mig ett signerat ex isf!! ;-)

2008-10-19 @ 22:02:37
Postat av: queen

puss

2008-10-19 @ 23:30:30
Postat av: Lea

Hihi

fin text <3 men jag vill verkligen inte bli en sådan svartnisse som du "önskar" alla kunnat bli.

2008-10-20 @ 13:11:31
URL: http://glowingstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0