små små flodhästar



Sömn igår. låg ett bra tag innan någon kom och
drog ner mina ögonlock. men sömnen var skön
och drömmen var skum.
jag satt med några vänner på en gräsmatta
grejen var just att alla i min dröm var typ
jätte röda, nästan som när någon legat
i solen för länge och bränt sig reält.
helt plötsligt så bestämmer vi oss för att supa
och gå på krogen, så vi tar våra cyklar (jag har
inte cycklat på år & dar) , på vägen ner til lkrogen
så åker vi förbi ett liten damm, men det är ingen
damm, det är en slags "gränna lund/grod damm"
ni vet sånna där dom har på nöjes fält där dom raddar
upp kladdiga groddor so man ska slå och få iväg
så dom lägger sig på näckrosblad i mitten, vinnaren
är den som lyckas. vilket fall var denna "damm" fylld
med små små flodhästar och inte grodor.
dom var jätte söta me dom rörde sig mot mig och jag
blev lite illa till mods när dom började krypa upp för mina
ben likt en skräckfilm med spindlar fast flodhästar.
dom var slemmiga och jag var rädd dom skulle bita mig
men jag tog ändå mod tills mig och klappade en av dom
på nosen. Så nu kan jag stryka över det med i min "to do"
lista under "klappat en mini flodhäst på nosen i en dröm"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0