Musik Videos

läste på aftonbladets hemsida förut att dom mtv låtit röstat fram de 10 bästa
musik videorna någonsin, jag förstår mig själv inte på listan
många av videorna är inget speciellt men smaken är som baken delad och full med skit
så varför klaga på "opinon" listor när jag kan göra min egen och (bättre) lista här på min lilla blogg!

här är mtvs lilla lista

1. Duran Duran - Rio
2. Björk - All is full of love
3. Aha - Take On Me
4. Micheal Jacksson - Thriller
5. Sigúr ros - svefn-g-englar
6. Nirvana - Smells like teen spirit
7. Radiohead -  Just
8. Jamiroquai - Virtual Insanity
9. Madonna - Like A Prayer
10. Ok Go - Here it goes again

Ganska lame va? hehe

här är nu min fulländade lista!
(och jag börjar från botten som bra listor ska börja)

10. Marilyn Manson - Sweet Dreams
Något speciellt över både låten och musik videon, mycke för låten i sig är rätt simpel och så är även videon men båda har blivit en stor del i mitt liv och jag kan inget annat än att älska när manson i cowboyhat rider runt på en gris
9. Mindless Self Indulgence - Shut Me Up
Helt underbar, om jag själv skulle göra en musik video som var fläng som satan, kanske den skulle likna denna något
8. Pink Floyd - High Hopes
Det är synd pink floyd inte gjort mer musik videos, eller nej det är nog bra! Gillar dom ändå, men jag älskar den här videon och den här låten, fantastiskt vacker och poetisk. förtrollande..
7. Johnny Cash - Hurt
Må vara en cover på en väldigt bra låt. men videon berör mig så otroligt mycke, en av de finarelåtar man kan spela för sig själv med gitarren, samt att videon är hans sissta gör det lite sorligare
6. Radiohead - Street Spirit
Sjukt vacker video, låten får mig att rysa än idag. stiligt må jag säga, väldigt!
5. Eminem - Stan
Säga vad man vill, men jag minns att den här videon gick typ 7000 gånger om dagen när den släpptes och jag lyssnade igenom den och sjöng med varje gång
4. Fat BoySlim - Right Here Right Now
Fy fan vilken klockren musikvideo, låten är en klassiker och videon är som en video ska vara, rakt på helt enkelt
3. Man without hats - Safety Dance
Kanske den roligaste videon som gjorts någonsin. Låten får mig att le och så klart att göra the "safety dance!"
2. Rammstein - Ich Will
Jag har sagt ett antal gånger detta är bland det bästa jag sett i musik video väg, och ja den är en värdig tvåa. för jag älskar vekrligen rammstein videos, men här är min favorit.
1. Marilyn Manson - Coma White
Manson får börja och avsluta listan. Ända anledning till att jag sitter här och ser ut som jag gör, gilalr det jag gilalr är tack vare den här videon, i min ungdomsdagar så jag den och blev förtrollad av videon, musiken och stilen på bandet, speciellt john5. Eftersom det hela ahr suttit kvar på många sätt och enligt mig var lite av ett uppvaknande från min sida så är detta min favorit video


har ni själva några favortier i musik video världen
när man tänker efter så finns det så otroligt många videos man sett sen barnsben
och ja många har satt sina spår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0