Fel buss och snygga skor!

två saker drar jag upp idag

1.

klockan behövde inte ringa idag inte, nej nej
igår gick jag o la mig så tidigt att jag vaknade av
egen maskin exakt klockan lite över 7. Med ett
språng var jag upp , redo att möta världen och jag kände
på lukten som strömmade in från balkongen att detta
skulle bli en bra dag. Så jag börjar sjunga halv tyst till
lite musik, frukost och cigg, sen in i the dusch , sen fixa
till frillan och klä på sig lite kläder, när jag sneglar mot klockan
så ser jag att bussen går om fem minuter så jag likt en
fantom sätter på mig mina pjux och springer till bussen
så där lite halv fort, lite halv coolt så där ni vet. När jag väl
planterat mig på bussen så får jag ett sånt där sms och
i förvirring tar jag upp nallen, läser meddelandet och sen
lägger ner telefonen i fickan igen och då slår det mig..!
jag drar upp telefonen igen för att kontrollera det jag nyss
tycktes mig se, och katastrofen var ett faktum! jag satt på
fel buss, jag var en timme för tidig! Jag skulle itne vara på stan förns
kvart över 10, och klockan var nu 9.  vad gör jag nu?
jag har stressat iväg och tagit en timme tidigare buss, vad
ska jag göra på stan när jag väl kommer dit? inget är öppet
kl 9 förutom pressbyrån och möjligen någon korvgubbe som
råkat somna utomhus och tänkt det är lika bra att stå kvar på
sitt ställe där han vaknade. En timma ska jag gå runt och
ha händerna i fickorna. Men ännu värre, vad ska bussens
resenärer tro om mig? här kommer jag och tar helt fel buss.
nej nu gäller det att spela cool som en katt med en hatt, ingen
får misstänka att jag satt mig på fel buss. Så jag la ner telefonen
i fickan igen som inget hade hänt och luta mig självsäkert tillbaka
i sätet och titta ut, då och då sneglade jag runt folket som satt
helt ovetande om mitt klavertramp. Jag hade lyckats lura en hel
buss! hela bussen trodde verkligen att jag satt på rätt buss, att
jag verkligen hade något på stan att göra kl 9 en torsdag. Nu gäller
det bara att hålla spelet igång så ingen kommer på mig och jag
slipper skämmas ögonen ur mig. När jag slänger upp blicken
för att kolla statusen så sitter en gubbe och små glor åt mitt håll,
är han mig på spåret? kommer han avslöja mig och göra mig
till åtlöje för hela bussen? Nej det får inte hända, jag spelar
nonchalant och tittar ut mot vägen som rör sig utanför fönstret igen.
en titt tillbaka och gubben  fortsätter blänga åt på mig. Kanske
han bara letar efter en vän och han kankse har varit med om en
olycka som gör att hans ansikte inte kan ändras från att se sur och
bitter ut? Nej nej.. han är ute efter att avslöja min hemlighet.
Men ack vilken tur jag ahr då bussen stannar och gubben vaggar
sakta av, jag suckar lättad och resan fortsätter utan större problem.
väl framme kliver jag av och går med bestämda steg mot en förbestämd
punkt, där jag ställer mig som att jag har något viktigt för mig och
hela charaden är räddad! Nu väntar bara en timme av att strosa runt
innan jag faktiskt har något att göra på riktigt...

2.

Jag har funderat på snygga skor och funderar på att designa egna
tanken är höga skor, och inte nog med det ska dom vara formade
som kängor, ska finnas i tre färger. blå, röd och grön. Dom ska inte
gå¨att knyta utan det är godis remmar som man slickar på sen sätter
på två mynt som är fast limmade på själva skorna. Så man spänner dom
genom att "dra åt godiset" helt enkelt. dom ska även ha platå ,som består
av genomskinlig plast, och i platån ska det finnas fiskar, inte en levande
fisk som simmar runt, nej det ska vara propp smäckat med fisk så det
verkligen pressas mot väggarna av platåskon. vilken fisk sort som ska
finnas i skon får man välja själv, men proppat ska det vara. Sen ska det så
klart finnas små rullgardiner runt om skon som man kan dra ner när man
inte vill visa fiskarna som pressas under foten. en fjärrkontroll följer så klart
med gardinerna så man slipper böja sig för att dra ner dom. Sen så kanske
det luktar lite unket om skorna tack vare den döda fisken, då finns på
hälen en liten knapp som genom att bli tryckt på så sprutar den ut en doft
en ny doft, en doft som man själv väljer. Dofterna som kommer gå att välja är:
1.Bebishjässa (for the ladies)
2.Hummer
3.Skatbo
4.Rosa
5. Höghus
6. Sjukhus
7. kaksmulor
8. Raklödder
9. Karlstad
och så klart 10. Blöt mjölk.

Så om man vill fylla ett helt rum med nån av dessa dofter så trycker man helt
enkelt på den lilla knappen längst bak på skon.
Dessa skor ska så klart ha inbyggt telefon och mp3 i, samt man ska kunna ta
av sig dom när man själv behagar. Men det som gör skorna lite mer speciella
än andra skor är just att dom inte kan gå sönder på något sätt så länge man
är rädd som dom.
Denna idé kanske just nu är i ett utvecklings fas men om det går igenom så
räknar jag starkt med att bli miljonär och kunna köpa mig av sveriges öar.


Nu blir det att sova, eller så gör jag något annat!

Kommentarer
Postat av: K;;

w00t? Underhållande var det ju iaf :')

2009-04-02 @ 22:37:25
URL: http://strangerswithcandy.blogg.se/
Postat av: Tobbe

hehe tack! :) lite det som är meningen ;)

2009-04-02 @ 22:40:59
URL: http://nobodyhome.blogg.se/
Postat av: tommy

ååh jag vill ha en sko med abborrar i och med blöt mjölk lukten!!!!

2009-04-03 @ 00:40:33
Postat av: ELIN

jag skull vilja beställa ett par skor med guldfiskar i och bebishjässa, och får jag fråga vad det är för slags mynt man knyter skorna med och om man får välja, i det fallet så väljer jag fem-kronor XD du är galet jävla rolig

2009-05-20 @ 01:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0