Sorry...! Den ofrivillige Toffeln!

Nu var det exakt ett tag sen jag skrev ett inlägg och jag vet
jag sitter o lovar att jag ska bli bättre på att skriva inlägg
men ibland så händer saker i ens liv som gör att man inte
känner ork eller insperation att skriva något ... nu har det
visserligen inte hänt något sånt i mitt liv så nästan dumt av
mig att skylla på det. Men! jag kan skylla på andra saker, kanske
inte just dom vanliga sakerna som "jag har itne haft tid" eller "jag
har blev av med 6 fingrar i en närkamp med en babykrokodil"
Men nu har vissa saker fått mig att skriva inlägg igen. och är nästan
lite små glad av folk som har skrivit eller sagt till mig att dom
vill ha färska inlägg på bloggen. Men handen på hjärtat, jag är ingen
bloggare, är otroligt dålig på det har jag märkt, jag skulle aldrig kunna
blogga om något speciellt, som vissa som inriktar sig på kläder, film,
politik, växter, mat , skolan, pirater, silver och annat. Jag har kanske
lite svårt att hålla mina tankar ihop och när jag skriver så brukar
jag själv sluta lyssna/läsa så det kan bli vad som helst till slut.
Men nu , Torsdagen den tjugonånting april så har jag nada för mig.
så varför inte sätta sig och låta hjärnan jobba lite. skriva av sig lite?
Nej det orkar jag inte, för många tankar flyger i mitt huvud just nu och
är nervös för framtiden, men även lite spänd och så har jag lite pollen
snuva just nu.. men det ska inte hindra mig från att... att.. ja nu kom jag
av mig lite igen! Eftersom jag inte är redo än att börja skriva om mitt
livv och bravader som händer mig så tänker jag nu ge er en liten påhittad
saga som är nästan based on a true story.  Som ni märkt innan så är jag
inte världens bästa sago kuse, men! jag ger det ett förösk återigen:



Sagan om "Den ofrivillige Toffeln" *spökljud*


Det var en gång en kille som hette Tord, Tord var precis som alla andra
pojkar i hans klass, men kruxet var att han hade en flickvän , inte vilken
flickvän som helst utan en riktig flickvän. Varje dag efter skolan så stod
Tord snällt vid cyklarna och väntade på sin flickvän som hette ... Bibbi.
Tords vänner frågade jämt honom om han vill ta "sällis" med dom hem
men Tord vägrade, han hade ju lovat Bibbi att följa med henne hem och
virka halsdukar. Tords vänner började bli lite trötta på att Tord aldrig satt
med dom i matsalen när det var lunch, och att han missade allt fler och
fler fotbolls och fight clubs träningar.  Tord gillade godis. En dag då skolans
klocka ringde ut och barnen äntligen blev fria så tog Tords bästa vän
Kasko-Kvant honom i handen och drog honom ner i källaren där han visade
Tord sin ilska mot den hemska flickvännen Bibbi. Först började Kasko-Kvant
att skälla på Tord, han sa att Tord hade blivit en toffel och att Tord var helt
vrickad i huvudet som var ihop med bibbi, eftersom bibbi luktade skinka
och hade ett långt hårstrå som växte på hennes haka. Tord sa att han
tycker hon var fin och det var det som räknades. Då sa Kasko-Kvant att
bibbi var en varulv och att om Tord inte passade sig så kanske han oxå
skulle bli en varulv om bibbi biter Tord. Tord blev lite rädd där ett tag men
tänkte sen att om Bibbi var en varulv så hade hon haft fler långa och snuskiga
hår på hakan. Då tog Kasko-Kvant fram sitt ess ur rock ärmen, och sa till
Tord att om han gjorde sluit bibbi så skulle Tord få massa Godis. Tord gillar
Godis. Men Tord vägrade och blev arg på Kasko för han inte ville acceptera
att Tord var lycklig och att bibbi var den kärringen som gjorde honom det.
Tord sa med gråten i sin hals att han inte ville vara Kasko-Kvants kompis
om han inte lärde sig att tycka om bibbi, sen gick Tord iväg med bestämda
steg. Kasko-Kvant stod kvar i källaren hela den natten...
Nästa dag när Tord kom till skolan så var han förbannad som en bebis.
Nån hade skickat ett sms till honom från ett hemligt nr som inte fanns på
eniro eller nått liknande, och i detta sms stod det:

"hej Tord, det här är bibbi din fula tjej
 jag vill inte va med dig mer eftersom
 du är en tönt och ful, fulare än mig.
 jag skickar smset från min nya killes
 mobil, han heter Fabian Fuling och är
 mycke snyggare och hårigare än dig.
 / puss o kram bibbi"


Tord förstod att det måste ha varit nån av hans så kallade kompisar som
ligger bakom detta grymma och elaka knep! så han parkerade inte ens
sin cykel som han jämt gjorde så fint vid stället utan bara slängde upp
cykeln i luften. Med arga steg gick han fram till sitt gamla kompis gäng
och började svära på Ryska (Tord är inte ryss utan har lärt sig lite elaka
ord på ryska och han vet att hans kompisar blir jätte rädda när han börjar
svära på ryska) och mycke riktigt, hans kompisar blev jätte rädda! En av
dom .. BjörnBalle blev så rädd att han började gråta, en annan av dom
blev så rädd att han kissade på sig, en annan spydda och en tredje dog.
Den ända som inte rörde en min var Kasko-Kvant som stod en bit bort
och inte hörde Tord, men när han märkte folk som spydde och dog i
skolkorridoren så gick han dit för att se vad som hände. Tord var ursinnig
även fast han gillar godis och tryckte upp Kasko-Kvant mot ett skåp och
skrek : VAR DET DU SOM SKICKA SMSET OCH HAR DU TUGGUMMI!!?"
Kasko-Kvant såg ut som han hade svalt ett piano och tittade på Tord..
Efter en halvtimme tryckt mot skåpet så sa han "nej"
Tord tryckte hårdare och morrade med en DArth Vader liknande röst
"Vem i hellskotta var det då?" , och då hörde Tord ett skratt som fick
hans ben att krulla sig. Och när han letade efter källan till skrattet
så såg han en ung snygg och hårig kille stå i korridoren med Bibbi
i sina armar. Han var mycke snyggare än vad Tord var och hade hår
i ansiktet samt en snygg jacka . Tord gillade fortfarande godis. Och
Bibbi såg nästan glad ut när hon stod vid hans sida och as garvade.
Bibbi gick fram till Tord och sa med en väsande ruskig röst "fick
du mitt sms?" Tord nickade och hade nu släppt taget om Kasko-Kvant.
"bra! för nu har jag hittat en ny kille, han som står där borta och skrattar"
Sa bibbi och pekade på Fabian Fuling som inte kunde sluta skratta.
Sen vände hon sig om och gick med Fabian Fulings hand innanför
byxkanten. Kvar stod Tord och Kasko-Kvant med munnarna öppna
fast Tords mun var stängd ,och Kaskio-Kvants mun öppna sig bara
när han tuggade på sitt tuggummi. Kasko-Kvant vände sig till Tord
och sa med stora bokstäver "Det är lugnt min vän som gillar godis,
vi kommer vinna tillbaka henne" Tord svalde en snorloska och lite
gråt och sa "Ja Kasko-Kvant, det måste vi för jag är trots allt den
OFRIVILLIGE  TOFFELN!


Fortsättningen kommer nog ,, kanske senare idag eller imorgon
eller om nån vecka eller så..  härligt att bestämma ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0