ett återkommande problem!



Jag är inte den person som ogillar hög musik, icke!
jag är gärna den som väsnas lite extra på fyllan och
har på Mp3n så högt att folk runt omkring mig hör
min otroligt underbara musik, är den som gillar att
dela med mig av bra saker. Dock har jag de senaste
veckorna drabbats av ett nytt "vardagligt problem" vilket
är följande:

Efter en hård och slitsam dag på utbildningen som jag
går (Bygg o anläggning) så är sötman av att få sluta extra
stor! när klockan närmar sig fyra så är man trött och vill
hem, Jag vandrar till mitt skåp och byter om från mina
jobbarkläder till det jag anländer i och sen är det hem
färd som står på listan. Vetskapen om att en skön säng
och slappande väntar gör hemresan så otroligt mycket
mer värd. Så det jag gör när jag väl satt mig i bilen är att
tända en hyllningscigg och sen gasen i botten. Musik är
något som behövs då man inte vill somna bakom ratten
så jag vrider därför upp stereon till max, ergo så håller
jag mig vaken och blir grymt piggare, en hemfärd innehåller
oftast band som Dope, Rammstein , MIndless Self Indulgence
eller andra band som spelar åt det mer skrikiga och "arga"
sättet. Jag trivs som en Ko i Indien hela hemresan och
dagens arbete rinner lixom av mig på ett behagligt och
mullrande sätt. När jag väl parkerat bilen så stänger jag av
motorn och rör mig med lite lättare steg mot lyan min.
Kruxet är nu att min bilstereo fungerar på detta sätt.
När man stänger av bilen så stängs även stereon av (så klart)
och nästa gång man startar allt så börjar stereon spela
på den låt man lyssna på, den börjar även precis där låten
avbröts innan man stänger av den. även samma volym!
Dagen därpå så vaknar jag kl halv 6 och tar mig med zombie
liknande rörelser mot bilen igen, hoppa o skutta finns
inte i mitt lexikon när jag drar mig ut likt en säl som blivit klubbad
av en större säl. Jag nästan slänger mig i bilen och jag
känner hur ögonlocken mina visar stort intresse mot bilgolvet.
Jag vrider nyckeln och startar bilen och känner en gäsp närmar
sig. DÅ!! börjar stereon spela i högsta volym och jag får en
mindre hjärtinfarkt och håller på att pissa på mig, sen är det
med klarvakna ögon jag kör till utbildningen för ännu en hård dags
arbete.  Kan tyckas vara ett smart sätt att vakna till på, Men egentligen
är jag så dum att varje dag så glömmer jag skruva ner volymen
några snäpp innan jag stänger av stereon. Så detta har blivit
(Trumvirvel) "ETT NYTT VARDAGS PROBLEM" som tar sin rätta
plats brevid andra små tossiga problem som tex
Mjölkens bäst före datum går ut imorgon men man är inte sugen
att dricka mjölk eller äta något där mjölk behövs till.
Eller
När man nästan är vid bussen och ser den komma och man står
i valet och kvalet om man ska springa för att hinna
Eller
När man är så törstig man håller på och dö , och allt går bra
utom just vatten! men man är för fattig för att köpa något.
Eller
Att orka sätta på en ny toapappers rulle på hållaren
Eller
När man för kung o fosterland försöker hålla sig vaken till
ett tv program man vill se men ändå lyckas somna fem minuter
innan skiten börjar

Så grattis!
"sätta sig i bilen när man är aptrött och få stroke av den höga musiken
som spelas när du startar bilen"

Kommentarer
Postat av: Rosie

Jag gillar din blogg. :)

2009-08-01 @ 11:59:11
URL: http://roosiee.blogg.se/
Postat av: Liv

haha dagens I- Lands problem, ja hlömmer sänka steroen! XP

2009-09-10 @ 19:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0