att bara förstöra något fint?



Ibland frågar jag mina vänner varför dom ska förstöra
saker som är underbara. Varför måste man pissa på
något så fint? Varför utnyttja sista lilla droppe av sötma
för att sen kasta bort allt som ett använt toa papper`?
Inte för jag själv är bättre och jag undrar ofta hur jag
själv tänker i vissa situationer. Vi har nog alla suttit och
läst tidningen eller tittat på ett rätt uselt tv program, och
helt plötsligt tittat upp och tänkt tanken "vad i Herkules
rövhål tänkte jag på!?"
Sen att älta saker fram och tillbaka är ju som att onanera
med sina armbågar, det ger inte lika mycke som det låter.
Och det ligger i människans natur att fundera runt orden
"tänk om..."  , vilket inte gör det lättare, eftersom vi alla
intalar oss att alla andra vägar hade varit bättre än den
man själv tog. Men dessa vägar är nu borta och brända.

Men nog om sånt trams, varför försöka sig förstå sig på
allt som händer runt om en? Det hela är slöseri med tid
och ju mer vi gräver in oss i alla problem runt om oss så
missar vi det roliga och spännande som samtidigt händer.

Fraserna "skyll dig själv" "det är ju själv förvållat" och "vad var
det jag sa" är nog de uttryck som håller mig närmast hjärtat,
för jag vet att många kallat mig cyniker och bitter. Men man måste
få kosta på sig att vara det med, för vem har sagt att man inte kan
vara en tragisk bitter jävla sur tönt men samtidigt njuta av livet till
fullo?
Jag är negativ och försöker vara så lite naiv av mig som möjligt men
det betyder itne att jag inte har sinne för humor eller att jag hellre
sitter en fredag kväll och klipper ut tidnings klipp om mord eller
kidnappningar som jag sen klistrar in i en stor bok som jag valt att kalla
"min stora bok av mänskligt beteende" än att istället sitta på en
ute servering en varm och härlig sommarkväll och ta mig en öl
eller två med vänner. 

Så vad menar jag med detta inlägg? varför valde jag skriva
en titel med det namn det har? jo för jag blev väckt av min
telefon imorse och det vet vi alla är en början på en dag som
man borde överväga att gömma sig under sängen istället för
att utmana ödet utanför ens hem.
Men utmana ödet ska jag, ska upp på stan och ta en fika för
ovanlighetens skull, och tankarna om några öl slår mig hela tiden
och jag får nästan nostalgiska minnen från när jag var ung och
man var tvungen att leka "spökboll" på gymnastiken , fy.. fy ...fan.
Men till skillnad från de bollar som slog mig då så tänker jag inte
låta tankarna som slår mig nu vinna. För imorgon ska man upp
tidigt för att sen bege sig nånstans, nånstans där jag hoppas få
klarhet i saker och ting.

Nej fy, nu blev inlägget för långt igen. jag som lovat mig att hålla
mig till typ 100 ord per inlägg men när man väl sätter sig så säger
fingrarna till mig att knippa käft och gör sen som de själva behagar.

MEn har man mycke tankar i huvudet så har man..
som tex:

Varför lär man inte ut närstirdstekniker i skolan grund skolan?
Varför ska yogurt vara så svårt att stava?
Varför har alla gubbar och gummor nästan exakt samma mössor?
(ni vet sånna där som ser ut som ekollon toppar?)
Varför är det coolt att ha glasögon när man inte behöver det?
Varför köper man byxor som ser slitna ut?
Varför kan ingen landsförvisa Linda Rosing?
Varför är det roligare att kasta en boll än att slänga den?
Varför släcker inte fanta eller sprite törsten?
Varför envisar bensinmackar att öka och sänka priserna
3021 tusen gånger på en timme när den besninen som
priset handlar om jsut då kommer från samma tank som
för en halv timme sen...?
Varför är korven på Ikea så otrolgit populär?

och så vidare.. osv

men men, ost skulle smaka bra nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0