BorraBorra braaa


Jag vaknar upp med att det borrar i min skalle, efter 5 sekunder i
medvetet tillstånd så märker jag att det är lyan över mig det borras
i och inte i mitt huvud, Och vi vet alla att när grannarna vill borra och
ha sig så är det dags att gå upp och börja dagen. Så ut på the balkong
för en morgon cigg och då ser jag på gården minst 7 stycken ugnar,
alla samlade i en grupp precis vid porten. och jag får panik..!
Tänk om dom har kommit för att sno husets alla ugnar! jag springer till
köket och sätter på min ugn , varmt ska det bli så ifall banditerna får för
sig att sno min ugn måste dom minsann vänta innan dom gör det! annars
så bränner dom sina smutsiga bantidhänder! Men undertiden jag står
vid min ugn så funderar jag om det nästan är på ett annat sätt? och att
dom är här för att ge folk nya ungar?! så jag smyger ut på balkongen igen
och märker efter bara några få sekunder att ugnarna flyttas in i huset och
inte ut. Så jag kan slappna av.

Idag är det en sådan dag då man inte orkar med något. för allt känns uselt
och jag fick lite hosta när jag svalde ett russin. Mina ögon vandrar till två
stora kassar som är fyllda med ölburkar och drickflaskor , Om man skulle
ta och panta? eller bygga ett fort av burkarna. Solen lyckades hitta staden
denna dag men snön vill verkligen inte ge sig. Det är som att nån drar en
matta under ens fötter.. orkar inte med snö. Snön var lika välkommen som
den där fulla tjejen som bjudit in sig själv till festen och som ingen gillar. NI
vet, den donnan som skriker högst, snackar om saker ingen bryr sig om, hon
som byter musik och säger att alla ska hålla käften för den låt som spelas handlar
om henne, även fast alla låtar som hon själv sätter på handlar om henne. Den
människa som spyr i handfatet, äter upp allt i skafferiet , stöter på någons kille
och ser till att störningsjouren kommer och ger festens värd en sån där fin lapp
där det står att han/hon inte kommer ha råd med dasspapper nästa månad.
Den bruden ja.. snön påminner så otroligt mycke om just den tjejen.

Men något måste göras idag så man känner sig nyttig och bidragande till sammhället
frågan är bara vad man ska hitta på för bus? Kanske man skulle ta alla burkar och
lägga dom där man sitter på de närmsta busshållplatser här runt om? Eller ska man
koka massa pasta som man sen lägger i en stor låda och sen går på stan och bjuder
folk på? Kanske göra små kort där det står roliga och humoristiska saker sen ställa
sig vid lokala mcdonalds och dela ut till folk som passerar.
Eller ska man bara se film och ligga under täcket i soffan för att man ska orka med
resterande veckan.?

Och nu har jag äntligen hört sveriges vinnare i Melodifestivalen. hehe..
Vad är det för fel på svenska folket? ett: som röstar fram ett sånt otroligt
klent och pruttigt bidrag! Två: som ens röstar i ett sånt otroligt klent
och pruttigt program?? skärpning!! Såg och hörde inte mycke av årets
bidrag, var mer insatt förra året då man hade flickvän , då har man något
att skylla på för man är hemma en lördag och ser på svt. Men av det jag hört
så tycker jag sverige ska på största allvar överväga att sluta producera musik
och ägna sig åt att vika pappersflygplan , för jag var inte imponerad. inte ens lite.
och när i min smak det bästa bidraget var Måns Zelmärlöfs , så är det ju något fel?
Och att Af Ugglas (det lätt erfterblivna trollet från skogen) bidrag kom med i år
visar ju bara att SVT inte är ute efter att underhålla eller visa bra och fin musik utan
mer att fylla vardagsrum runt om i sverige med blod och tårar som rinner ut ur
öron och ögon. Nej fy på er SVT... även Petra Mede kändes som en finne på ryggen,
man störde sig på henne hela tiden och allt hon sa lät som en telefonsvarare.

Nästa år ska jag be om att få hålla i Melodifestivalen, och då ska det bli nakna clowner
som biter varandra medans dom hoppar på feta sälungars magar och det ska va
eld shower där man bränner tidigare bidrags singlar och album i en stor trä gubbe!!

Kommentarer
Postat av: Tommy

I love it, dina planer på melodifestivalen är fantastiska hehe

2009-03-24 @ 12:55:27
Postat av: Tobbe

I know! då hoppas jag du tittar om det nu blir så ;D

2009-03-24 @ 13:23:50
URL: http://nobodyhome.blogg.se/
Postat av: Veronica

(efterblivna trollet från skogen)

Där fick du allt till det du!

2009-03-30 @ 00:48:05
URL: http://onskastnk.blogg.se/
Postat av: Veronica

(efterblivna trollet från skogen)

Där fick du allt till det du!

2009-03-30 @ 00:49:20
URL: http://onkastanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0