Tillbaka (igen)

Efter mycket påtryckningar från folk så är jag nu tillbaka med bloggen.
har haft en vad vi kan kalla.. vinterdvala , eftersom snön gör mer med mitt
humör än bara försämrar den så har jag även blivit för lat, och även oinspererad
till att skriva något alls.
Så... fint väder eller? nej men nu börjar snön dra åt helvete vilket jag knäppt fingrarna
och hoppats på en längre tid nu. Så nu är jag äntligen tillbaka, är kankse lite ringrostig
nu till en början, men tror nog det är som att cykla eller peta sig i näsan, har man gjort det
en gång så är det nog inte så svårt att göra det igen.

Så vad har hänt dessa månader jag inte bloggat? märkt att senaste inlägget var från
december, vilket betyder att det var förra året jag skrev här. Så detta har hänt

Jag har fyllt 23 år, så nu är jag medlem i klubben för dom som inte har nån ungdom i
armarna längre. Jag gick till och från stan bara för att en dag. Jag såg några bra filmer
och åt en god macka. det tror jag tar hand om det mesta som hänt.

Och eftersom det var så länge sen jag skrev i bloggen så börjar jag nu skriva som
att jag aldrig tagit en pause från den. Ni vet ibland kan det va skönt när man träffar
folk och dom börjar prata om något som känns bekant direkt, saker man har något
hum om, så man inte känner sig bort kommen.

I förrgår märkte jag att det började, jag var hostig och det sved i ögonen så fort jag gick
utomhus.. ni vet som det kan göra när ni ser en person som verkjligen har helt fel byxor
på sig.. det nästan tåras i ögonen. Var på Ikea för att köpa ett nytt databord och köpa korv.
Det är alltid ett äventyr när man sätter ihop saker från ikea, finns tre regler när man gör det.

1. blanda in svordommar i varje steg av ritningen. (detta databord hade 40 steg till färdigt
resultat, så det lät mera som ett hatiskt försvarstal än oskyldiga svordommar)
2. Räkna så ni får med alla skruvar, gluttar, mojänger och tjoflänger. Ikea må vara
ett väldigt etablerat märke men dom har sina talanger att snuva en på en o annan lite skruv.
3. beröm dig själv mer än 3 gånger (eftersom jag och en vän satte ihop skiten så blev
det mer att skylla på varndra än att prisa)

Efter mycket om och lite men så var vi klara. och nu är databordet redo för använding,
och med användning så menar jag så klart att stå mot min vägg och hålla käften.
Kvällen blev inte lika lyckad som ihopsättandet av möbeln.. jag hostade och snuvade
hela natten. Och dagen som kom dvs igår var värsta på länge. Jag hostade konstant
hela tisdagen. och kl 11 på dagen så sa mitt sinne för smak & lukt "hej då" och åkte på
semester. Min kära mor kom förbi och bombaderade mig med hjälpmedel, knaprade
tabletter som godis, drack medicin som öl och sniffade nässpray som det vore sånna
där tushpennor man hade på mellanstadiet, sånna som luktade så gott. på kvällen
så fungerade varken kropp eller huvud och jag trillade omkull som en full 5 åring i lägenheten.
kl 23 så fick jag nog och skulle sova. detta var nogot som jag fick vänta med eftersom
mr hosta vägrade gå, och lyckades inte bara få min hals att nästan blöda utan även
gjorde även hela lägenheten till en finsk bastu, jag kallsvettades otroligt mycket. vid
midnatt hade man kunnat trott jag haft en super orgie med ett gäng bläckfiskar,
för jag var otroligt kladdig och röd i ansiktet. En snabb tur in i duschen sen tillbaka till
sängen som osade en välkomnande doft. Soffan blev nattens näste istället. och runt 7
tiden imorse så fick jag lite sömn i ögonen. Men idag mår jag bättre, hostan hålle rpå
att ge sig och mitt sinna för smak&lukt kom hem igen.

Detta var en liten inblick på mitt liv igen. och jag lovar jag ska bli bättre på att skriva
om saker som ingen bryr sig om.. riktigt onödiga inlägg väntar! så se upp!

ps
Om man får Ikeas korv inkomst på ett år... då blir man allt väldans rik skulle jag tro!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du ä såå fin<3



tänker på dig

2009-03-19 @ 23:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0