TV TV TV TV TV!

Detta år har jag nog aldrig varit så frånvarande ifrån min kära vän/sambo/älskare
TVn! Men trots det har jag ändå lyckats snappa upp Tv saker som hänt under
de gågna månaderna 2009. och här är lite tycke och tankar om de program som
lyckats fånga mitt öga på ett eller flera vis. OBS detta är vad jag tycker och inte
vad folket tycker.

Melodifestivalen:
Detta år var melodifestivalen ett skämt, inte nog med att allt var
uselt så var även själva upplägget uselt. Vi borde ta bort alla
Deltävlingar och ha en mysig musik kväll som i de gamla goda
tiden, vill inte behöva boka mig flera helger i sträck för att se
melodifestivalen, även fast man säger det är barnens och
bögarnas festival så kanske det kan va kul att höra bidraget vi
ska skämma ut oss i resterande europa med. Årets bidrag var
om möjligt ett av de sämsta bidragen detta år i Eusovision SC.
och första gången jag hörde låten så rann det blod ur mina
hårsäckar.

Robinson 2009:

Detta år av Robinson så är det mycke hårdare och mycket mera
djungel än tidigare år. Men jag har fastnat och även om jag inte fått
nån jag driekt hejjar på så är det ett härligt koncept som håller än.
Jag minns tillbaka på när Tv3 hade fått sina klor om programet och
gjort varje avsnitt en halvtimme långa och visade alla på vardags
kvällar, att det inte blev obligatoriskt nackskott på det förstår jag mig
inte på. Men i år så verkar Robinson ha hittat hem igen. Ända minus
med hela programmet är nog  ledaren för de hela. Namnet är inget
jag vill lägga på minnet och det känns som någon borde operera
henne så hon får ut sin stav ur röven innan nån mer tar skada av det!
Folket i år som hamnade på ön har jag inte mycke till övers, verkar vara
ett stort gäng lite lätt efterblivna toffelhjältar. Men ändå så följer
jag skiten tills det tar slut.

Så ska det låta:

Håller väl stilen, men handen på hjärtat så är det nog lite utjatat vid
detta lag. Gillar Peter Settman , han är grymt bättre än vad Harrysson
var men när det kommer till de tävlande lagen så blir man snart bara
ledsen och vill flytta.

Sveriges Värsta Bilförare :

Detta var någe nytt för mig, jag tyckte det hela var väldigt roligt att
se, och eftersom jag är en person med körkort kunde jag ändå
känna igen mig i många av sittserna som dessa "bilförare" fick
utsättas för. Men när eftertexterna rullade så blev jag varje avsnitt
så otroligt illa till mods, tänk att det finns sånna drullar i traffiken!?
På tv är det rätt roligt att höra skrik och hysteriska tänder som visas.
Men om jag skulle träffa dessa personer i traffiken skulle jag nog
mer bli mörkrädd och villja flytta.

Desperate Housewife:
JA! jag ser på det, så fuck off.! Och ja jag är faktiskt lite trött på att
dessa Amerikanska drama/komedi serier verkligen mjölkar ur
sina succeer tills det nästan inte är bättre än radioreklam. Intrigerna
är gjorda förut och allt blir nästan förutsägbart. Trots detta så har man
blivit så pass bra vänner med dessa tossiga kärringar att man inte vill
lämna dom ändå.

Parlamentet:
Nej nu är det nog dags att lägga locket på och låta någon koka skiten.
Från att ha varit ett av söndagens höjdpunkter så har parlamentet nu
mera blivit något man ser på i brist på annat. skämten är dragna
hundra gånger nu, Deltagarna blir bara sämre och det känns bara segt
nu. Få tillfällen känns roliga och det är mest Appelqvist & Glans som
får mig att dra på smilbanden .  Ännu ett program som man ofta säger
"det var bättre förr" om.

Färjan/ Färjan 2:
Pass!

2 1/2 Män:
Haha, kanske är rätt billig humor men detta är snart ett av de få
roliga serierna kvar på tv. Även fast man kanske tröttnat på Cheen
som Åldrande Playboy så har denna serie blivit allt mer vulgär och
har öst på med rätt råa metaforer för snusk och snusk.

Greys Anatomy:
Överaskad? hehe nee då. Men precis som DH så har detta blivit
en serie man snart önskar tog slut, kankse på samma sätt som
Tre Kronors otroligt smakfulla sätt. En Stor Bomb.
Alla figurerna i serien blir mindre o mindre älskvärda för varje avsnitt.
Det känns som en rumskamrat man verkligen fungerade med i början
men snart började störa sig på som fan, nån som dricker direkt ur
mjölkpaketet, aldrig diskar, slänger smutskläder överallt, ska laga
mat mitt i natten, glömmer o spola efter sig, bjuder hem pingviner
och vägrar städa, Målar rasistisk propaganda på väggarna med
läppstift osv.

Söndagsparty Med Filip och Fredrik:
Att jag inte lär mig, varje gång dessa gossar kommer med ett nytt
program så vill jag itne se det, men blir ändå fast vid tvn efter bara
nått avsnitt. Nu härmar killarna Godzilla, alla utomjordingar, spöken
,demoner, monster eller terrorister och attackerar New York. Med rätt
Aktuella gäster och den vanliga F/F charmen så lyckas dom ändå
även denna gång bära upp ett kvälls program. även om jag fan tex
Boston Tea Party mer underhållande och intressant så tycker jag
ändå dom lyckas få roliga gäster, både svenska och amerikanska.

Eurovision Song Contest:

Jippi! Rätt låt vann denna gång, och jag blev inte förvånad att sverige
åkte på rå stryk. ESC som i år hölls i Ryssland var inte lite påkostad och
jag tyckte att ryssarna gjorde bra ifrån sig, man märkte att dom verkligen
tyckte om sig själv. Men bidragen iår var som alla andra år kopior av
varandra, alla tjejer som sjöng själva såg ut som skumma skönhets
drottningar från tredje riket och alla fejkade smile i  nästan alla nummer
fick det att vända sig i min mage. Men det fann bra bidrag i år också.
Men jag fastnade för som så många andra för norges bidrag , där
Smilet inte verkade fejk och låten var rent av väldigt söt. Vad det gäller
vårt eget bidrag så borde vi allvarligt ta och lägga ner, låten som vi
tog i näsan och drog ut på scenen var inge mer än ren dynga. Verserna
blev helt enkelt hemska och det hela kändes så otroligt plastigt , t o m
plastigare än förra året då charlotte nilsson skrämde hela europa med
sitt ansikte. Så det vi borde göra är att antingen sluta upp med esc
allt som allt, eller skicka en låt som inte går ut på att en person står
och ler på scenen så man tror ansiktet är gjort av tuggummi o glitter.

Ballar av stål:
Vad säger man, dum tv som blir dummare för varje gång man ser detta.
så klart är det här inte någe nytt och så klart är inget så pass överdrivet
att man nästan tappar hakan. Vissa av komikerna som stälelr upp
i detta trams är roligare än andra. Det jag nog mest stör mig på är
att dom så otroligt dåligt och så otroligt jobbigt håller i sina karaktärer
som dom spelar i sina klipp. skulle inte bli lika jobbigt om dom kunde
för en sekund lugna ner sig när dom ska pressentera sina små äventyr.
Men som sagt, känns även detta som något man sett så många gånger
förut. vill man vekrligen ha ballar av stål så gör något lite mera vågat än
att stöta på killar som har flickvänner, eller att gå runt och säga män är
svin, nu snackar vi om att spränga dagisbarn eller preja bussar av vägen.

Wipeout:
Inte min grej alls, men när flummiga människor får smällar i ansiktet
av boxningshandskar på pinnar så ler även jag, ramla runt och
göra sig löjlig i lera är väl inget jag själv skulle utsätta mig för men kul
för folk som tappade stoltheten på dagis och hitta en säck med självdistans
istället att fylla tomrummet med.

Scrubs:
Antagligen en serie som skulle hamna på min "topp 10 bästa serier
någonsin" har hittat sitt slut och här om veckan så gick sista avsnittet
med Zach Braff (JD i serien) i USA. och en tår i ögat letade sig nästan
fram när man tänkte på att nu är serien slut , serien är slut även om
dom väljer att fortsätta mjölka på det hela. Säsong 8 var snäppet bättre
än säsong 7 men varje avnsitt så störde man sig på att alla skådespelarna
inte var med och att serien fokuserade mer på de nya "interns" , i min
gissning så kommer det bli spin off eller så fortsätter dom serien med
dessa nya ansikten, vilket fall så är scrubs dömt att misslyckas utan
skaparen Bill Lawrence och Zach "JD" Braff. Tack för alla skratt! man
får helt enkelt trösta sig emd att man har de gamla avsnitten på dvd
så man kan se allt från när det verkligen var bäst!

Talang 2009:
ÄVen är detta något jag ofta ser men aldrig riktigt förstår mig på.
Det jag gillar med programet är väl just att se folk vara lite smått
dumma i huvudet på scenen , men även så är det roligt att se folk
som faktiskt har talang. Men hur tänker svenska folket? vi sitter
och skrattar åt hur idiotiska Amerikanarna är som tror dom är något
men så ställer vi sjävla upp på att skämma ut oss för halva svenska
folket. De i talang som har talang är värda att gå vidare, men att skicka
iväg folk bara för dom är barn eller "söta" är ju bara sjukt. Det som jag
stör mig mest på i hela skiten är ändå jämt o sätdigt den förbannade
pupliken som buar och hurrar åt va fan som helst. man skulle kunna
ställa sig på scenen i rosa byxor och peka på olika sorters korvar och
de skulle bli galna o jubla! Och är det barn som sjunger falsk eller
gör något annat banalt som 40000 andr aungar i sverige kan göra
och som inte går vidare så blir det buande hela tiden. Skulle publiken
få bestämma vilka som går vidare så kunde programmet rent av hete
"Talang eller saker som alla kan fast vissa gör det i olika kläder 2009"

Hells Kitchen:
Gillade det inte första säsongen, men nu har jag fastnat för det
och det är alltid roligt att se folk laga mat. speciellt när ingen kan det.
Kockar som gör detta varje dag och som lever på detta klarar inte av
det på tv, underbart.! Sen en arg människa som svär och skriker hela
tiden åt dessa knuddar som helt plötsligt har hjärnsläpp och kan inte
ens peka ut en slev bland koögon. Tänk om man gjorde detta med ett
annat yrke... typ Pilot! Hells Airplane! erfarna piloter får hjärnsläpp
och glömmer bort hur man flyger medans en arg pilot står bakom
dom och kallar dom för dumma saker.

House:
Håller fortfarande stilen, och jag är fortfarande ett stort fan. de nya avnsitten
har enligt mig varit mer spännande än hela senaste säsongen av DH eller
Grehs Anatomy.

Saturday Night Live:
Kankse en av mina favorit säsonger av SNL, inte många som ser det här
i sverige och förstår det eftersom det visas sent på nätterna, och inte
bestämda tider. Men detta är underhållning! Detta år har även SNL gett
oss otroligt roliga och sjuka musikvideos med gruppen "The Lonley Island"
även otroligt roliga scetcher där kändisar verkligen bjuder på sig själva
och den ensamblen som är nu av de skådisar som jämt är med är otroligt
starka.

Se där, blev några program ändå. Blir nog en till lista med andra
program jag lyckats flörtat med, men nu måste jag lägga mina fingrar
på Is med tanke på att jag har skrivit hela inlägget i ett svep utan att
ens ta en pause för att tänka.. så nu när jag börjar tänka på det så
kan det ju nästan så vad som helst  ovanför detta! hjälp vad pinsamt.

Annars så är mitt bloggande lite dåligt, jag vet och jag vet.
Anledningen är nog mest att jag går utbildning där jag får lära
mig bygg/anläggnings grejer, vilket gör mig otorligt trött eftersom
jag är van att räkna sprickor i taket en vanlig dag, och inte mura,
snickra, lägga utomhus golv osv.

Kommentarer
Postat av: elin

jag håller med i i pricip allt du skriver^^... speciellt men srubs, det prata ja och killen om för nga dar sen och du har helt rätt i det du säger....fäller en tår för JD

2009-05-20 @ 01:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0