här ligger jag bra



Här ligger jag bra.. lite blött blev det ikväll.. men jag torkade
fort. När solen lyser på mig som starkast känns det nästan
som jag ska gå sönder.. splittras i tusen bitar och försvinna
i luften. Har fortfarande en otroligt huvudvärk från fallet, men
hellre ligger jag här..paralyserad än att hänga där uppe igen.
hellre ligger jag här.. här ligger jag bra!
Det blåste igår men som tur var så ligger jag i lä om en stor
sten så vinden nådde mig inte, jag skrattar vinden i ansiktet..
eller jag hade gjort det om nu vind hade haft ett ansikte! jag
önskar så att vinden hade ett ansikte, ett ansikte man kunde
skratta åt! kanske till o med ett ansikte man kunde rita en
rolig mustasch på när vinden däckat? hade varit så bra!
men vinden kan inte ta mig här, här där jag ligger.. slipper
den dumma vinden... här ligger jag bra!
Nu börjar dom jävla ungarna härja igen! blir så förbannat trött
på allt skrik och spring, och inget kan jag göra för jag kan inte
röra mig.. hade jag kunnat röra mig hade jag fan rest mig upp
och klippt till den största ungen så de mindre blir rädda och
tysta.. kan man inte få lite ro!? jag som hade det så skönt här
i solen.. fan ta er ungjävlar! Få mig att bli så här grinig en solig
och vacker dag som denna.. as!
men ändå.. här.. här ligger jag bra!
Önskar man hade något mer o göra om dagarna dock. kanske
nån att prata med? kanske nån att leka en lek med. Eller bara
föra en konversation med. men icke.. ensamt är vad det är här.
Fast eftersom jag inte kan röra mig så är det lika bra att ingen
hör eller kan prata med mig, tänk om personkemin inte skulle
klicka, fan va jobbigt att ligga här stel som en pinne utan att
kunna springa ifrån mitt sällskap! Nej fan! jag trivs att vara för
mig själv, så slipper jag dumma frågor, och jag slipper komma
på ännu dummare svar.  varför är det bara jag som pratar? nej
fokusera på dig nu.. var glad att du kan prata, även om dom
andra bara ligger här livlösa runt om dig.. likt en kyrkogård på
backen.
Nej fan, jag trivs rätt hårt att vara parkens enda talande lilla löv.
här ligger jag bra... här ligger jag kvar.. har inte mycket till val...

Kommentarer
Postat av: Emma

hah

de e just de att jag vet inte vart jag ska få tag på honom heller :/

men tack för svaret:)

uppskattar det verkligen

mvh Emma

2010-01-22 @ 01:20:32
URL: http://roxxxylicious.blogg.se/
Postat av: C

men så dubbelbottnad och fin:)

2010-01-31 @ 22:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0