Mjölk


Vaknar.
sträcker på sig.
låter ögonen öppnas.
stänger dom igen.
försöker öppna ett öga i taget..
misslyckas..
Gäspar.
reser sig upp.
flyttar sig från sängen till köket.
letar i kylskåp efter dryck.
finner mjölk.
dricker mjölk.
känner ingen smak av mjölk.

Hur smakar mjölk? mjölk är ju ändå något de flesta däggdjur dricker, oavsett om
dom diar eller om dom köper den av han.. den där griniga kioskgubben som har
en doft med blandning av stearinljus och ilska...
Eftersom jag varit sjuk i några dagar  nu så kände jag varken smak eller lukt
imorse när jag tog min mjölk.
så jag funderade.. hur skulle jag beskriva mjölk för nån som tex föds utan
smaksinne. jag skulle nog säga så här:

"mjölk smakar som en rutschkana av kall plast, men inte en sån där som går
rakt ner, nej nej, utan en som snurrar, och som är typ som ett rör. yes så smakar
mjölk"

Så om mjölk hade ett ansikte!

om mjölk hade ett ansikte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0