Om fåglar kunde tala


En liten gubbe sitter i sin fåtölj o läser om både
ditt och sen lite om datt i sin tidning. Han rättar
till sina små glasögon och dricker en liten klunk
av sitt kaffe som han haft vid sin sida rätt länge
nu. han ställer tillbaka den lilla koppen som är
klädd med rosa blommor, en design han själv
aldrig hade valt ut, men eftersom hans föredetta
fru gav honom kopparna hade han inte haft hjärta
att slänga dom , även när hon lämnade honom
för deras brevbärare som var grymt mycket vackrare
och coolare än vad han själv var.
Nu sitter han helt ensam och läser om ditt och lite
om datt. När han tittar ut genom fönstret så ser
han små regn droppar som kastar sig mot glaset
och han känner hur en liten tår börjar röra sig ner
för hans röda små kinder.
plötsligt hör han ett ljud i köket. Han reser sig med
ett ryck och vandrar ut till köket.  där ser han sin
frus undulat rotandes i kylskåpet.

- Vad letar du efter?
- inget, bara kollar vad som finns
- Är du hungrig? ska jag fixa något åt dig?
- Nej jag vet inte, vet inte ens om jag är hungrig..
- Men om du är det så kan jag laga till något åt dig
istället för du ska rota i hela huset efter något att äta..
- Okej.. gör något då? ska du ha något att äta eller?
- Nej jag är inte hungrig, men jag lagar gärna något åt dig
- Hmm.. okej, men jag är nog inte hungrig

- Men du rotar ju i kylskåpet så något måste du väl vara
sugen på eller hur?
- Ja jag är väl sugen , men vet inte på vad...
- Okej, vill du ha mat eller ska jag göra iordning några mackor
åt dig?
- Mackor? nej jag är inte sugen på mackor..
- Nehe..
- Suck

- vad suckar du för? jag säger ju att jag kan fixa någon mat
till dig?
- Nej jag suckade inte, jag bara andades tungt!
- Visst visst, brukar låta så du!
- Whateva
- Var inte sån där nu, nu frågar jag en sista gång. vill du ha
något att äta?
- ja
- så vad vill du ha då?
- Men jag vet ju inte säger jag ju! du har ju fan inget hemma
som ens lockar lite
- vill du jag ska gå ner till affären o köpa något eller vill du ha
en slant o gå ner o handla själv?
- Nej.. lika bra att ta
något du har hemma.. även om det bara
är skit..
- Om det inte passar så kan du vara utan
- jaha, tack för den, här är man hungrig och hjälplös och du
beter dig som ett as mot mig..
- Jag beter mig inte som ett as , det är ju du som klagar på
att du är hungrig men du vägrar säga vad du vill ha
- MEN JAG VET JU FÖR HELVETE INTE!!!
- Nej hur ska jag kunna veta det då?!
- har inte sagt du behöver veta det... skitsamma jag tappa
matlusten nu ändå så...
- okej, säg till om du kommer på vad du är sugen på så fixar
jag det..

Undulaten flög upp på övervåningen och gubben gick tillbaka
till sin fåtölj, satte sig ner, slurpade lite på sitt kaffe som nu
var rätt kallt, sen tog han upp tidningen och fortsatte att läsa
lite om ditt.. och sen lite om datt.



Kommentarer
Postat av: Linda K.E

hahaha. VA?!? :D

2010-02-13 @ 17:05:18
URL: http://cummis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0